Nyílászárót rendelni nem mindennapi feladat. Akár ablakról, akár ajtóról van szó, a döntés hosszú távra szól, és komoly hatással van otthonod kényelmére, hőszigetelésére és biztonságára. Mégis gyakran találkozunk olyan hibákkal, amelyeket egy kis odafigyeléssel könnyedén el lehetne kerülni. Összegyűjtöttük a leggyakoribb buktatókat, és azt is megmutatjuk, hogyan kerülheted el őket.
1. Pontatlan méretek megadása
Az egyik leggyakoribb hiba, amikor a vásárló nem pontos méreteket ad meg a rendelésnél. Már néhány milliméter eltérés is gondot okozhat a beépítésnél. Amennyiben nem érzi biztosnak a mérést, érdemes lehet szakemberre bízni.
2. Nem megfelelő nyitásirány választása
Sokan nem fordítanak kellő figyelmet arra, merre nyíljon az ajtó vagy az ablak, ami később kényelmetlenséget okozhat. Mindig gondold át, melyik irány a praktikusabb a helyiség adottságai alapján. Ablakoknál amennyiben a pántok a bal oldalon vannak, a kilincs a jobb oldalon, az ablak balos. Bejárati ajtók esetén, befelé nyíló esetén bentről nézzük és azt az elvet követjük, mint az ablakok esetében. Kifelé nyíló ajtók esetében viszont kintről nézve vizsgáljuk az ajtót, ugyanúgy, amennyiben a kilincs a jobb oldalon található, az ajtó kifelé nyíló balos.
3. Nem megfelelő üvegezés választása
Két- vagy háromrétegű üveg? Nem mindegy, melyik mellett döntesz! A rosszul megválasztott üvegezés ronthatja a hőszigetelést vagy feleslegesen megemelheti a költségeket. Érdemes szakértői segítséget kérni a döntéshez.
4. Szállítás és beépítés félreértései
Gyakori, hogy a vásárlók nem pontosan tudják, mikor érkezik a nyílászáró, vagy ki végzi a beépítést. Mindig ellenőrizd a szállítási és szerelési feltételeket, hogy elkerüld a kellemetlen meglepetéseket.
Tipp: Ha bizonytalan vagy a rendelés bármelyik lépésében, kérj tanácsot szakértőinktől – segítünk a megfelelő választásban!
galaxyablak.hu | Elérhetőségek: galaxyablak.hu/kapcsolat